kajsasliv99

Alla inlägg under oktober 2014

Av Kajsa Gottfridsson - 31 oktober 2014 08:51

Godmorgon!
Slängt i mig frukost, släppt ut shettisarna och gett Joppe frukost. Sitter just nu vid köksbordet och pustar ut. Ska strax fixa i ordning Joppe och sedan blir det en uteritt.det är dock iskallt ute men jaja vi trotsar det. Sadeln var föresten helt okej, måste nog rida lite mer innan jag kan bedöma den helt :)

Av Kajsa Gottfridsson - 30 oktober 2014 13:22

Kom hem från Karlskoga för en stund sedan:) köpte en ny sadelgjord till Joppe eftersom han har fått en ny sadel. Köpte även ett gummiband. Vet inte riktig vad det heter egentligen, halsförlängare tror jag. Det ska se till att han inte han kasta upp huvudet o så. Är verkligen taggad på att testa sadeln och gummibandet:)

Av Kajsa Gottfridsson - 29 oktober 2014 15:21

Hejsan!

Dåligt bloggande jag vet.
I måndags drog jag o Miranda till Karlskoga och luncha, kolla i affärer och gick på bio. Annabelle, gillar ni skräck är det en film värt att se. Men inget för mig.. :')
Soc hos Miranda till tisdag och därefter gjorde vi inget speciellt. Hände inte så mycket mer alla på tisdagen faktiskt. Idag tig hag en ridtur direkt på morgonen, vilket gjorde att man vaknade till. Senare drog vi till pizzerian och käkade. Och ska smart klippa håret:)
Ingen vila här inte haha;)

Av Kajsa Gottfridsson - 26 oktober 2014 08:57

Godmorgon på er:)

Gårdagen gick snabbt! Red med mina syskon på eftermiddagen, dom fick galoppera för första gången. Gud vad lyckliga dom var efter det:')
Missade tyvärr en hopptävling igår, pågrund av att vi skulle rida men jaja. Kommer ju fler tävlingar. Jo vi hade lite släktingar här och därför kunde vi inte rida tidigare.

Har även hittat en ny sadel till Joppe! Äntligen! Som jag har letat haha:')
Den är brun, vilket passar till hans bruna träns;) problemet är att vi behöver en 2 meterslpng sadelgjord typ. Haha så vi ska se om vi hinner till hööks nu i veckan. Känns ju lite onödigt att åka så långt flr att köpa en sadelgjor bara men jaja.

Idag då? Hoppning står på schemat:)
Vi får se om det blir i skogen eller ridhuset:)

Hade även beställt dessa två. De kom för ett par dagar sedan. Super bra! 45kr st

Av Kajsa Gottfridsson - 24 oktober 2014 20:34

Hejsan:)

Har haft sämsta täckningen någonsin, därför har jag inte varit så uppdaterad. Men ja, nu är det äntligen lov! Så himla skönt! Ska rida och bara ta det lugnt. Har inte något speciellt inplanerad egentligen.

Tankarna kring gymnasiet börjar ju komma med. Har verkligen inte aning om vad jag vill bli och tur är väl det att jag inte behöver bestämma mig. Ridgymnasium? Barn och fridtid? Sam? Ingen aning. Ska på öppet hus om några veckor på kvinnersta och lillerud. Ska bli jätte roligt:)
Kanske bestämmer jag mig för att satsa på ridningen? Vi får se med tiden

Av Kajsa Gottfridsson - 20 oktober 2014 21:21

Hej:)

Ska strax sova haha är sjukt trött! Gick upp 5 i morse för att fixa stallet o släppa ut hästarna. Åkte iväg till skolan halv 7 därefter. Jag och Martina skulle fixa mirandas skåp. Sätta upp ballonger och sånt eftersom hon fyller år idag! Så Martina och jag firade henne lite på morgonen o sedan drog vi och käka pizza på lunchen!

Väl hemma så red jag och mina syskon ut en sväng, upp i skogen och nej det gick inte så bra. Vi hamnade på en stenig stig med massa träd och låg rakt över så det var svårt att komma förbi,hoppade även lite efter. Haha hoppar mycket nu för tiden.. Börjar kanske bli tjatigt men det ör så roligt så:)

Imorgon ska vi till Karlskoga o se på ett gymnasium. Blir nog roligt:)

Av Kajsa Gottfridsson - 18 oktober 2014 18:45


Heeej  

 

Bloggar från datorn nu för ja, som ni ser har jag bytt header och sånt :) det är även roligare att blogga ifrån datorn för det finns så många roliga 

gubbar haha    Dagen har gått fort och har hunnit göra klart hagen:) super bra blev den, kommer kanske bilder imorgon ( om jag kommer ihåg) har även tagit en promenad med Joppe:) Så nu väntar jag på att min bror ska komma hem med lite käk   

Har även fått igång mitt spotfy på datorn. Blir nog mer blogginlägg ifrån datorn härdan efter haha:) 

Imorgon blir det iallafall ett hård pass för Joppe, ja för mig med.Kommer kanske lite nya bilder imorgon med ;) 

 

Av Kajsa Gottfridsson - 17 oktober 2014 20:32

Hej på er!
Lite kvällsbloggning såhär:)
Nej men hade inget för mig så kände att jag kunde slänga in ett inlägg. Idag var ju som sagt sista dagen för våran prao. Tråkigt men ändå skönt. Tycker att det varit riktigt roligt ändå, även fast det inte låter så kul att vara på Ica men jo. Vi har fått sitta i kassan, plockat upp saker och umgåtts med härliga människor. Framtida jobb? Nja tvekar på det men som sommarjobb absolut! Man känner antyder sliter på kroppen ganska mycket ändå. Sitter på knä halva dagarna och bär tunga kartonger med ja massor av olika saker. Mycket roligare än skolan iallafall!! Hoppas verkligen att detta inte blir sista dagen någonsin jag får "jobba" på en affär. Verkligen något jag vill göra igen.

Joppe fick även vila idag, jag och mamma håller på att bygga ytligare en hage haha. Känns nästan som om vi inte gör annat. Nej men vi ska typ dela på en hage så det blir två:)

Och i stallet buggs det på! Hästarna stor trivs och det är verkligen roligt:) även skönt med eget. Tror att det blir jätte fint när allt är klart:)

Imorgon då? Jo då ska vi göra klar hagen. Ska ta en ridtur, kanske hoppa? Vi får se. Ska även ringa lite samtal, haha nu låter jag vuxen. Nej men ska försöka få tag på agria och försäkringskassan. Nytt projekt på gång förstår ni:) men mer om det i ett annat inlägg. Det är iallafall det som är planerat inför imorgon och sen kommer säkert 100 andra saker dyka upp men det tar vi då. En dag i tagen liksom:)

Ha det bra nu så uppdaterar jag snart:)

Att vi fick gosaker var ju även ett plus! Så tack för det Ica;)

Presentation


Hejsan:)
Jag är en glad tjej på 15 år som brinner för hästar. Här kommer ni få läsa om min träning med mina hästar och om min vardag:)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards