kajsasliv99

Alla inlägg den 23 april 2014

Av Kajsa Gottfridsson - 23 april 2014 19:47

Hejsan:)

När jag kommit hem ifrån skolan var det bara att byta om till ridkläderna och gå till stallet. Gjorde iordning Joppe och sen red jag ju som sagt. Det gick verkligen jätte bra! Han var lugn hela vägen:) när jag ridit klart honom så fixade jag han och släppte ut i hagen. Sen var det bara att börja fixa ponnysarna. Red charlie och vi skulle träna på övergångar mellan galopp och trav den här gången. Det gick väl hyfsat bra ändå :)

Av Kajsa Gottfridsson - 23 april 2014 14:15

Hejsan:)
Äntligen är skolan slut. Har typ länktar hela dagen efter att den ska ta slut så jag kan åka hem och rida. Det blir ju typ "premiär" för att rida Joppe här i knutsbol:) ska bli riktigt kul och är lite nervös faktist. Han har ju bara varit hör sen i söndags så han har inte hunnit vant sig riktigt. Men det blir bättre om några veckor:)
När jag ridit klart Joppe ska jag ta in ridskole ponnysarna och börja borsta på de. Ska ju rida lektion och jag vill helt rida ut på charlie faktiskt! Vädret är ju underbart så att galoppera lite på grusvägen är inte helt fel.

Av Kajsa Gottfridsson - 23 april 2014 12:40

Tänkte bara säga att jg struntar i att byta blogg! Fortsätter att blogga hör men jag ska försöka göra om lite. Byta header och fixa bättre bilder:)
Lite mer häst och inte vardag:)

Av Kajsa Gottfridsson - 23 april 2014 07:12

Hej:)

Har haft fullt upp med skolan och Joppe så har nästan glömt bort bloggen. I måndags tog jag och Emelie första promenaden men honom:) det gick galant! Många nya lukter kan man ju säga. Han vart snabbt vänner med både Bianca och Clint oxå:) igår tog jag en promenad med han med och han var helt underbar! Han lyssnar och är så rolig att ta hand om. Idag är det ju onsdag och då ska jag rida lektion. Men innan det ska jag rida Joppe för första gången här (knutsbol)

Berättar hur det gick i kväll:)


Bilderna är ganska suddigare de är tagna med snapchat kameran

Ovido - Quiz & Flashcards