kajsasliv99

Alla inlägg under oktober 2013

Av Kajsa Gottfridsson - 31 oktober 2013 19:32

Hejsan:)

Kom hem från Örebro för en stund sen och jag köpte lite saker:) jacka och några tröjor blev det och jag är nöjd:) imorgon ska jag till stallet runt 16:00 och hjälpa till med ridlekis senare ska vi(en grupp ridelever jag Lovisa o kanske Elsa om hon ska med) kolla på en film:) den heter typ "lär dig hoppa" och det hanlar antagligen om hur man hoppar;)

Av Kajsa Gottfridsson - 30 oktober 2013 08:45

Hej hej :)

Idag har jag fullt upp hela dagen:) nu på förmiddagen ska jag göra lite små saker(duscha, äta sånt..) sen ska jag möta Elsa i stallet 14:00:) vi ska hjälpa till på Dressyrtävlingen (små barn som ska tävla) vi hinner hjälpa till typ 2 timmar för sen ska vi göra i ordning alla de stora hästarna. 16:45 har vi ridlektion och jag hoppas på charlie;) vi roder typ 45 min så vi ska se om vi behöver hjälpa till på tävlingen nå mer. Efter det ska ja hem o byta om och sen är det årliga pizzakvällen runt 19:00:D
Då samlas de flesta i stallet och äter pizzza och det är jätte kul:) vi kollade på film sist oxå men det håller på ganska länge så man kommer hem då det är sent:S
Det är typ vad ja ska göra idag men ska försöka uppdatera sen och så kommer det kanske bilder ifrån tävlingen:)

Av Kajsa Gottfridsson - 29 oktober 2013 10:09

Kik:kajzza_99
Snapchat:kajsa774
Instagram:kajzza_99
Facebook: kajza gottfridsson
Videofyme:har jag via Facebook men heter typ kajsa774 eller kajzza_99
Ask: http://ask.fm/Kajsa774

Av Kajsa Gottfridsson - 28 oktober 2013 20:03

Hej:)

Då var tävlingen avklarad och tror aldrig jag varit så nervös som denna gång:/ var ganska osäker på pogramet men det gick bra och det slutade med en andra plats på 155 poäng:) ganska nöjd för att vara första gången jag tävlar i dressy:) de andra gångerna har det varit mer som en uppvisning men jag fick en lila rosett och en burk med rosa snoddar:) charlie sköte sig bra och det ända jag är lite missnöjd över är att han bröt av till trav i volten där det skulle vara galopp:/ men aa gjort är gjort och han var väldigt duktig så aa:) är ganska trött nu så ska snart sova :)

Av Kajsa Gottfridsson - 28 oktober 2013 07:36

Okej igår red jag och allt gick bra tills jag skulle rida pogramet på fotbollsplanen... Nej bara nej det gick inte så bra men aa jag fick henne till att springa pogramet 1 gång och sen hoppade jag lite "hihi" efter det ville hon hem men vi tog en liten omväg;)
När vi kommit tillbaka till stallet var klockan ganska mycket så jag gjorde i ordning henne , släppte ut i hagen och diskade henne krubba. Smörja han jag inte heller:/

Men idag är det tävling:o
"Nervös" känner mig sjukt osäker på pogramet med ... Men första start är typ 17:00 så jag hinner träna :) ska till stallet typ 13:00 eller så för att smörja och göra ordning charlie :)

Ska be mamma ta kort när jag rider så om bilderna blir bra och inte allt för suddiga så kommer de upp sen :)

Av Kajsa Gottfridsson - 27 oktober 2013 13:10

Hej:)

Tävling imorgon så idag ska jag förbereda lite:) smörja sadel och coimbras träns(måste smörja hennes med) kolla vilka kläder ja ska ha och fixa lite små saker:) ska även ta en ridtur på coimbra senare:) tänkte ta en ganska lång skritt tur bara:)
Men ja! Är lite nervös för kan inte pogramet än så måste plugga in det oxå :)

Av Kajsa Gottfridsson - 27 oktober 2013 07:32

Tjenare:)

Gårdagen bestod av en mysig ute-ritt på coimbra:) fast mysig o mysig ..? Förutom att det spö regnade och var storm ute så gick det bra:) hon var lugn och gick riktigt fint så jag är nöjd över henne :') annars gjorde jag inte ett skit i går .. Stallet 4 timmar och sen typ film och sova:$

Idag då? Jo träning. Ska ju tävla imorgon så jag måste nog börja träna in pogramet i huvudet o sen ska jag kanske rida igenom det på utebanan eller nått:) är lite nervös för kommer inte kunna träna på den hästen jag ska tävla med :( men aja coimbra duger;) detta är även näst sista gången jag rider henne:'(

Av Kajsa Gottfridsson - 25 oktober 2013 14:55

Äntligen lov! Nu ska jag sova träna och bara ta det lugnt:) har en del saker planerade faktist:)

Men aa skolan idag gick ju sådär .. Var på möte sak första lektionen och sen hade jag 2 matteprov sen drog jag till Karlskoga med pappa och åt på resturang :) sen har jag varit hemma o så.. Haft så grymt ont i magen så tror jag dör .. Får se hur det blir imorgon :3

Skapa flashcards